Ako dosiahnuť ktorýkoľvek cieľ.

Autor: Michal Lendvorsky | 8.2.2016 o 12:07 | (upravené 8.2.2016 o 12:19) Karma článku: 3,61 | Prečítané:  886x

Čo je potrebné prekonať pre dosiahnutie svojho cieľu a kroky ktoré by ste mali uskutočniť, aby ste dosiahli svoj cieľ. 

Predtým ako chcete dosiahnuť úspech v tom, čo vás baví musíte vedieť, čo vlastne chcete. Buďte na chvíľu sebeckí a myslite nato, čo chcete vy a iba VY.  NIE  vaši rodičia, priatelia, tréner, alebo vaše okolie. Je dôležité robiť to, čo vás baví, veď v práci trávime skoro každý deň, tretinu svojho života.  Keď sa niekoho spýtate ako sa má, väčšina vám odpovie „v pohode“.  Skutočne ? Dôležité je si položiť otázku typu -  máš navyše 25 kíl, ale si v pohode? Prišiel si o prácu, ale si v pohode? Nič ťa nebaví, ale to väčšinu, takže si v pohode?  Čo vlastne znamená toto sebaklamstvo, keď niekto povie, že sa má v „pohode“, „fajn“, „prežívam“, „dá sa “?

Povedať, že ste v pohode znamená, že nemusíte nič meniť a nechať veci fungovať tak ako sú.  Koľko ľudí poznáte zo svojho okolia, ktorí len „prežívajú “. Už v pondelok sa tešia na piatok, lebo to čo robia ich nebaví. Ich šéf je hrozný a nevedia sa dočkať, kedy už konečne „ odbije “  a budú môcť ísť domov, do života  plného stereotypu. Prídu domov najedia sa, pozrú si televízor a idú spať, resp. robia stále to isté dookola bez žiadnej zmeny.   

Najväčší problém na slove som „v pohode“ je, že si ho hovoríte samy sebe. To má za dôsledok, že presvedčíte samy seba, že to čo chcete, nie je až také dôležité a je v poriadku byť aj bez toho. Preto sa nesnažíte. Už stačí, že veľká časť vášho okolia vám bude hovoriť, čo všetko nemôžete mať, tak prečo si to hovoriť aj sám sebe ?

Žijeme vo svete, ktorý je plný negatívnych ľudí. Treba však pochopiť, že títo ľudia zmenia svoj postoj iba v zriedkavých prípadoch. Nato, aby ste vedeli dosiahnuť svoj cieľ je potrebné najprv prekonať prekážky, ktoré vás budú čakať.

Bariéry, ktoré vás odrádzajú od dosiahnutia  svojho cieľu.

REALITA  je, že nikdy sa nato nebudete cítiť, a preto to neodkladajte !!

  • Výhovorky : Nemáte čas cvičiť/zdravo sa stravovať. Avšak, keď ochoriete zrazu máte čas byť v nemocnici/doma, alebo máte čas chodiť po doktoroch. Nemáte čas sa venovať svojej manželke. Ale po rozvodových právnikoch chodiť čas máte. Nastavte si správne rozvrh a určite si svoje preferencie.
  • Konformná zóna : Je to vykonávanie činností a vecí ktoré sú pre nás pohodlné a častokrát je to zaužívaný stereotyp. Svoje účty musí platiť každý, preto sa nedá podať výpoveď z práce z jedného dňa na druhý. Vstaňte skôr, a začnite pracovať na svojom cieli, či už je to vzdelávanie, ktoré potrebujete dosiahnuť, extra tréning, atď. Skúste si rozložiť efektívne svoj čas tak, aby ste mohli začať chodiť na kurzy, vzdelávacie programy. Ak sa vám to v tom čase nedá,  hľadajte iné spôsoby.      
  • Záchranná brzda :  Zahŕňa to už aj vyššie spomínané bariéry.  Myslite si, že niekto kto potrebuje schudnúť sa nato bude niekedy cítiť, začať chodiť cvičiť? Asi NIE. Ako študent ste sa určite necítili nato začať sa učiť na skúšku s úsmevom na tvári. Väčšina z nás ide vo vlne stereotypu. Keď nastane zmena, náš mozog chce automaticky zatiahnuť za „záchrannú brzdu“, toto je potrebné pre dosiahnutie cieľa prekonať.  

Kroky na dosiahnutie svojho cieľu.

  • Uvedomenie si faktov : Každý rastie iba postupnými krokmi, preto sa prinúťte  každý deň v priemere pracovať aspoň 20 minút na svojom cieli. Poznanie faktu, že sa nato nebudete cítiť vám môže pomôcť. Ďalšia dobrá pomôcka je predstavenie si dôsledku, ktorý nastane ak prestanete  na sebe pracovať. Napr. – ak prestanem na sebe pracovať budem musieť chodiť celý život do tej istej práce. Ak prestanem na sebe pracovať budem tučný a začnem mať vážne zdravotné problémy. Dobrá správa je, že po čase sa práca na sebe stane vašim zvykom. Zvyknete si na cvičenie a potom keď prestanete začne vám to chýbať a bude to doslova pre vás krok späť. 
  • Ste dlhodobo nespokojný : Veľa ľudí iba na všetko nadáva. Avšak čo ak je to znakom toho, že vám chýba nejaká potreba. Keď ste smädný, vaša potreba je napiť sa. Keď ste unavený, vaša potreba je ísť spať. Nespokojnosť je signálom toho, že vám chýba určitá potreba. Preto zistite čo to je a posuňte sa dopredu naprieč niečomu novému.
  • Prvopočiatočný impulz : Novo vyvolaný podnet motivujúci vykonať novú činnosť. Napr. dnes sa začnem učiť. V tom momente, keď to vyslovíte tak to aj tak myslíte, ale po istom čase si poviete, dnes to už nechám tak je veľa hodín. Jednoducho povedané zatiahne sa vám „záchranná brzda“. Bolo dokázané, že ak  v priemere do piatich sekúnd nevykonáte, tzv. prvopočiatočný impulz zatiahnete za záchrannú brzdu. Tzn. ak dostanete nejaký impulz pustite sa do toho hneď, či už to je napísanie si poznámky, uloženie odkazu na webovú stránku, ísť trénovať, učiť sa, atď.
  • Prekonanie začiatkov : Na začiatku keď sa začíname niečo učiť, nejde nám to a častokrát sa cítime hlúpy/nervózny. Tento pocit je pre nás negatívny (oslabuje našu psychiku). Preto niekedy prestanete istú činnosť vykonávať, alebo sa ju snažíte oddialiť. Vedomosť, že po viacnásobnom opakovaní sa to zlepší je taktiež nápomocná. Vedci zistili, že keď si niečo prečítame po prvýkrát zachytíme iba 10 percent. Tzn. dôležité veci si treba prečítať aspoň 10-krát.
  • Opakovanie je matka múdrosti : Toto naozaj platí. Čím dlhšie sa niečo učíte, trénujete, pracujete na sebe tým vám to postupne začne lepšie ísť. Tzn. znova zopakujem - prekonajte začiatok, ten je najťažší. Nebojujete veľmi zo svojou nešikovnosťou, ale s psychikou ktorá vás s počiatku spomaľuje. Stačí sa pozrieť na vrcholových športovcov – stále trénujú to isté dookola,  napr. – prihrávky, presnosť, spôsob útokov na bránu atď. Pri ich rozhovore počujete stále to isté – snažím sa zlepšiť každým tréningom, stále sme pracovali na zlepšení mojej techniky, sústredím sa na tréning/ na zápas.

Dosiahnuť to, čo chcete je jednoduché, ale nie ľahké. Je potrebné si uvedomiť spomínané faktory. Najväčší problém na nových nápadoch je to, že ich neuskutočníte. Ak  vám nápad   nakoniec nevyjde analyzujte, v čom bol problém a skúste to znova. Ako to je  už u spomínaných športovcoch, ktorí po zápase odpovedajú čo bolo dobré a naopak čo musia zlepšiť. Ak prehrajú, nemajú čas smútiť pridlho, pretože čoskoro ich čaká ďalší zápas a preto nájdu chybu, pracujú na nej, aby sa zlepšili v ďalšom zápase. Tzn. zo vzniknutej chyby sa poučíte iba ak odhalíte príčinu chyby a viete ju následne odstrániť. Pointa je sa snažiť zlepšiť o malý kúsok každý deň. Na dosiahnutie veľkého cieľu musíte najprv zdolať tie menšie.

    

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Odhalila kauzu slovenského predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala momentálne najznámejšia slovenská whistleblowerka, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

DOMOV

Voliči chcú odchod Kaliňáka a Fica z Bonaparte. Smer bude padať ďalej

V Prešove bude Smer v najhoršej kondícii.


Už ste čítali?