Body language - dôležitá súčasť obchodného sveta.

Autor: Michal Lendvorsky | 15.2.2016 o 16:00 | (upravené 19.4.2016 o 20:04) Karma článku: 4,30 | Prečítané:  1076x

Pokiaľ máte niečo, čo chcete predať, máte podnikateľský plán, ste manažér firmy, alebo jednoducho robíte priamy predaj, tento článok vám ozrejmí prečo je reč tela dôležitá v ktoromkoľvek predaji a podnikaní. 

Bolo vedecky dokázané, že body language neovplyvňuje iba to, ako nás vnímajú ostatní, ALE OVPLYVŇUJE aj to, ako vnímame samych seba. Každopádne pre tých, ktorí si dohadujú schôdzky cez telefón, začneme najprv tónom hlasu.

 

  • Tón hlasu: Telefonovanie je prvý kontakt s potenciálnym zákazníkom. Keď som začal pracovať v istej banke naučili nás, že pri telefonovaní máme mať, tzv.  „úsmev v telefóne“ .  Jediné, čo ma vtedy napadlo bolo – prečo by som mal zdôveriť niekomu svoje financie, kto je podozrivo stále vysmiaty. Išiel som svojou cestou a tá mi za prvý mesiac zaručila najväčšiu úspešnosť stretnutí hneď za prví mesiac z celej banky.  Moje tajomstvo úspechu bolo v tóne hlasu. Hovoril som seriózne, s primerane hlbším tónom hlasu, ktorý u ľudí podvedome vyvolával väčšiu dôveryhodnosť. Určite to už každý z vás zažil, keď mu zazvonil telefón a počul – dobrýýý dééň, mááme pre vás výýhodnú ponuku... . Pokiaľ nerobíte v Disneylande hovorte seriózne, pretože inak vám ľudia nebudú veriť, že vaše podnikanie je seriózne a má  úžitok aj pre klienta.
  • Prvý dojem: Na dobrý prvý dojem má každý z nás iba jednu šancu a u nových zákazníkov to platí dvojnásobne. Prvý dojem vzniká za rýchlejšie ako sekundu. Vzniká, keď vstúpite do miestnosti a niekto sa na vás pozrie. Buďte  vo vysoko energetickom body language viď. článok nižšie a nenoste príliš veľa vecí v rukách. Max jedna aktovka/ kabelka a počíta sa aj držanie saka, ak máte pri sebe veľa vecí pôsobíte neorganizovane a chaoticky.   
  • Podanie ruky:  Primerane pevný stisk a potrasenie rukou zdola na hor jeden až trikrát. Počas podávania ruky sa pozerajte priamo do očí s prirodzeným úsmevom. Ten kto má počas podávania rúk vytočenú vnútornú časť zápästia do hora je považovaný za submisívnejšieho. Viď. fotka nižšie (Muž v saku je dominantnejší, lebo má dlaň smerovanú nadol. Presne ako pri pretláčaní.) Najlepšie je si podať ruky, ako rovnocenní, tzn. obidvaja majú ruky rovnomerne. Ak pri podávaní rúk použijeme aj druhú je to znakom výraznej úcty a rešpektu voči druhej osobe.    
  • Vysoko energetická póza (viď. nižšie): Zahŕňa -  vystretý chrbát, vypnutá hruď, zaberanie viac miesta (aj pri sedení, napr. nohy sú od seba), ruky v bok a ďalšie. FAKT: bolo zistené, že nie len ostatní vás začnú vnímať, ako viac sebaistého, dominantného a rozhodného, ale začnete tak vnímať aj samy seba. Tzn. pri predaji budete viac uvoľnený, lebo táto póza znižuje kortizol (hormón stresu)  a zvyšuje hladinu testosterónu (hormón dominancie) v tele, tzn. podporí vašu sebaistotu a na spotrebiteľa budete pôsobiť dôveryhodnejšie.        
  • Nízko energetická póza (viď. nižšie): Zahŕňa -  prekrížené ruky (taktiež palce sú pod pazuchami, ak sú palce von človek sa cíti nadradený a povýšený nad inými) , sklonená hlava, plecia pri sebe, zhrbený chrbát, sedí s nohami a rukami stiahnutými pri sebe a ďalšie. FAKT: väčšina z nás je v tejto póze, skoro vždy, keď sa pozerá do svojho smartphonu. Robil sa pokus počas pohovorov a uchádzači ktorí boli  v nízkoenergetickej póze pár minút pred pohovorom, mali nakoniec minimálnu úspešnosť. Cítili sa málo sebaistí, a boli menej priebojní, či menej ochotní riskovať. VEDECKÉ FAKTY: Obchodníci ktorí majú ruky počas predaja pod stolom, resp. na nie viditeľnom mieste sú považovaní za nedôveryhodných. Preto vždy, keď budete na rokovaní, alebo pri predaji, majte ruky vždy na viditeľnom mieste napr. na stole, ak sedíte. Zrkadlový efekt – ľudia, ktorí majú podobný body language, ako druhá osoba sú si viac sympatickí (ak má niekto zlý deň a vy ste stále vysmiaty a máte s ním podpísať zmluvu s najväčšou pravdepodobnosťou ju nepodpíše, tzn. buďte primerane vážnejší ). Tí, ktorí sedia oproti sebe pri jednom stole sú automaticky v opozite. Tzn. bolo dokázané, že ak si sadnete v miernom uhle, tak že obidvaja nesedia priamo oproti sebe, spôsobí to pozitívnejší efekt (stačí si sadnúť o stoličku vedľa - bolo testované pri pohovoroch).  Bolo vedecky dokázané, že ľudia ktorí sa príliš veľa usmievajú počas pohovoru pôsobia príliš submisívne, resp. hlavne u žien je to znak nervozity. Snažte sa autenticky usmiať hlavne pri začiatku stretnutia a pri odchode, nie počas celého stretnutia. V sociálnom živote si na ľuďoch všímame na tvári hlavne oči, nos, ústa. Avšak u lídrov sa pozeráme vyššie tzn. oblasť čela až nosu. Bolo dokázané, že správny body language zmení vnímanie, nie len ostatných o nás, ale aj vnímanie samého seba. Toto platí aj pri telefonovaní. Pár minút pred a počas dôležitého telefonovania sa snažte byť vo vysoko energetickej póze a už z hlasu bude možné rozoznať, že pôsobíte istejšie. Toto samozrejme platí aj pri rokovaniach, predaji, atď.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Odhalila kauzu slovenského predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala momentálne najznámejšia slovenská whistleblowerka, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

DOMOV

Voliči chcú odchod Kaliňáka a Fica z Bonaparte. Smer bude padať ďalej

V Prešove bude Smer v najhoršej kondícii.


Už ste čítali?