Podnikanie & nápad nie je to najdôležitejšie.

Autor: Michal Lendvorsky | 12.9.2016 o 10:00 | (upravené 12.9.2016 o 10:33) Karma článku: 2,23 | Prečítané:  658x

Chceli by ste začať podnikať, ale nemáte podnikateľský nápad? Viac sa dočítate v nasledujúcom článku. 

Veľa ľudí by chcelo zacať podnikať no nezačne. Niektorí ľudia tvrdia, že nemajú žiadny nápad, a preto nezačnú. Podľa mňa nejde len o samotný nápad. Na svete bolo veľa nápadov, no veľa z nich neuspelo. Doležitejšie je všímať si prostredie, v ktorom sa náchádzate a vnímať, čo ľudí trápi. Ak nájdete spôsob, ako im niečo uľahčiť, urýchliť, zjednodušiť našli ste potrebu zákazníka, teda to, čo budú niektoré skupiny ľudí ochotní kúpiť. Napríklad známa aplikácia Shazam - identifikuje názov piesne na základe prehranej melódie. Tvorcovia aplikácie si všimli, že ľudia veľakrát počujú pieseň, ktorá sa im páči, no majú problém pri vyhľadávaní názvu “chytľavej“ piesne.  Ďalší dobrý nápad bola aplikácia, ktorá vám cez odfotografovanú fotku automaticky oreže okraje napríklad papiera, zmluvy, poznámok, atď.  Aplíkácia  funguje ako skener. Aby som neostal len pri aplikáciách, vznikol jednoduchý nápad plnenia vodných balónov pre deti, kde sa pri napuštaní vodou  naplní hneď niekoľko balónov, a keď sa naplnia automaticky sa uzavrú a deti sa môžu hrať. Nedávno vznikli ponožky, ktoré majú gumenú podošvu je to, napr.  pre  kolieskových korčuliarov ktorí si zo sebou nemusia brať topánky. Táto firma za pár mesiacov zarobila niekoľko desiatok miliónov. Pointa je, že tieto nápady boli orientované na niečo, čo dokáže ľudom uľahčiť život a niekedy dokáže aj trochu inovatívny nápad poriadne zarobiť.  Preto ak vás nič nenapadá spýtajte sa ľudí, čo ich dnes trápi a hľadajte riešenie tam. 

Čo je dôležitejšie ako samotný nápad?
Netvrdím, že nápad je nepodstatný, avšak sú ľudia, ktorí majú veľa nápadov, ale bohužiaľ žiadny z nich nikdy neaplikujú. Táto druhá populácia je všeobecne väčšia ako tá prvá bez nápadov. Pokiaľ ste sebauvedomelí, teda poznáte svoje silné a slabé stránky, zamerajte sa na tie silné stránky a tie slabé hoďte za hlavu. Je to náš všeobecne starý zvyk. (to, čo ti nejde sa musíš učiť a to, čo ti ide sa už nemusiš, pretože to vieš dostatočne dobre - toto sa samozrejme netýka základneho vzdelávania). Vačšinov, keď máte talent v istom smere, tak vás to aj začne rýchlejšie baviť, pretože vám to ide o niečo prirodzenejšie ako iným. Čo sa týka správneho načasovania produktu nie je to iba o náhode. Je to predovšetkým veľmi dobré poznanie trhu a dynamiky meniacej sa potreby zákazníkov. Každý človek má na niečo talent. Pokiaľ to chcete zistiť nepýtajte sa iba blízkych, pretože tí veľakrát nie sú úplne objektívni, pretože vás nechcú zraniť. Preto je dôležité sebapoznanie. Pokiaľ vám aj to nestačí, spýtajte sa na názor ľudí, ktorí niesú z vášho najužšieho kruhu. Niekedy sa však stáva, že  po určitom čase vás niektorá činnosť prestane baviť. To že vás niečo prestane napĺňať je jasný signál posunúť sa  vpred a začať robiť niečo iné (toto platí pokiaľ je to dlhodobé časové obdobie).  
Som presvedčený, že najdoležitejšie je robiť to, čo vás baví. Okrem iného ľahšie prekonáte prekážky, ktoré vás budú čakať. Niektorí tvrdia opak, no ja tvrdím, že najdôležitejšia je vytrvalosť,dostatočný chtíč a dravosť , ako len orientácia na samotný talent. 

Kedy je ten správny čas začať podnikať? 
Najideálnejšie ja začať podnikať po dokončení vysokej  alebo strednej školy. Pretože vtedy ešte väčšina nemá také záväzky, ako ich budú čakať v budúcnosti. Samozrejme, že sa dá začať podnikať aj popri stabilnej práci, no úprimne je to o dosť  náročnejšie a chce to viac odhodlania, energie a vytrvania, pretože kto si myslí, že dokáže spraviť zázrak za pár dní sa s najväčšou pravdepodobnosťou míli. Znie to pekne a motivujúco, ale pravdepodobnosť je naozaj nízka. Dokonca niektorí tvrdia, že vás dokažu zmeniť za zlomok sekundy, a to je naozaj blbosť. Možno dokážu niečo vo vašom vnútri naštartovať, no rozhodne nie vás zmeniť. Je to marketingový trik. Všetko chce čas. Základ je spraviť každý deň malý krok vpred. Pokiaľ citíte, že robíte určitý progres, vydrží vám vaša energia, motivácia a stúpne vám sebavedomie, lebo začnete vidieť svoje výsledky. Definícia šialenstva je robiť stále to isté dookola a očakávať iný výsledok. Preto pokiaľ vám niečo nejde je potrebné to začať skúsať inými spôsobmi (spraviť si analýzu) a samozrejme hneď to nevzdávať. VEDECKÝ FAKT: robila sa analýza úspešných ľudí a zistilo sa, že majú jednu vlastnosť spoločnú. Bolo to pozitívne vnímanie sveta a s tým spojená aj vytrvalosť/chtíč. 

Na Facebooku nájdete našu tvorbu na stránke - Veda o ľuďoch - dnes. Odkaz na stránku https://www.facebook.com/Veda-o-%C4%BEu%C4%8Foch-Dnes-1248958465120917/?fref=ts

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Odhalila kauzu slovenského predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala momentálne najznámejšia slovenská whistleblowerka, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

DOMOV

Voliči chcú odchod Kaliňáka a Fica z Bonaparte. Smer bude padať ďalej

V Prešove bude Smer v najhoršej kondícii.


Už ste čítali?